Dag 84
28 november 2025 - Saariselkä, Finland
Onze laatste ochtend in Lapland! Het huisje moest gepoetst worden en we hadden onze laatste ontbijt samen. We waren goed optijd klaar en dat was wel fijn om rustig weg te kunnen gaan. We werden opgepikt opnieuw door ons privé busje😋 Onze koffers pasten nog maar juist in de kofferbak🧳
We zetten onze koffers af aan de bus en besloten om samen een koffie te gaan drinken.
Om 10u50 gingen Ben en ik de laatste geplande activiteit doen: ice fishing and fire making! De anderen hebben een wandelingetje gemaakt in Saariselkä.
We begonnen met de fire making en echt niet simpel hoor! We gebruikten een speciale fire stick om fire sparks te maken, maaaar uiteindelijk heb ik toch maar aan het grote vuurtje mijn marshmallows gegeten😋
Vervolgens mochten we bij de ice fishing een gat creëren in het ijs en dan met ons klein vishengeltje visjes proberen te vangen.
Op het ijs was het wel echt stukke kouder, er was veel wind vandaag en het was dan ook wel koud aan de voetjes❄️
I tried my best, maar helaas geen visje voor mij, hoewel twee anderen wel visjes hebben kunnen vangen!
Het was heel erg mooi om zo op het ijs te kunnen staan en in de verte te kunnen kijken!
We reden terug naar Saariselkä en daar kropen we weer onze eigen bus op om de rit richting huis te maken. Het was 15u en alweer pikke donker en dat maakte iedereen wat moe, dus deden we een gezamenlijk dutje!
We hebben twee stops gehouden onderweg, iedere keer werden iedereen zijn oogjes steeds kleiner en we wouden allen gauw naar huis.
Uiteindelijk kwamen we rond 2u ‘s nachts aan in Kokkola en mochten we met onze koffers nog een wandeling richting huis maken over de (heel erg) gladde wegen.
Slaapwel!
Foto’s
1 Reactie
-
Peter:30 november 2025Ziet er avontuurlijk uit ! Rust maar wat uit van de reis 🙏. Groetjes uit Lommel 😘










